Friday 4 May 2007

Geboortefeest voor Jente


De dag van de arbeid leek ons een ideale dag om Jentes blijde geboorte te vieren en onze naaste familie te bedanken voor de geboortekado's, maar vooral voor hun liefde en vriendschap. Zonder veel nadenken, noch overleggen met de uitgenodigden, spraken we af in de vroege namiddag voor een 'park-bos'wandeling en 's avonds een kaastafel. Sommigen konden er niet op tijd zijn, anderen waren er veel te vroeg, maar moesten nog werken, enkelen moesten uitrusten en één zonderling had overschotten aan energie (rarara...). 't Werd een toffe namiddag, met 'spontaan' gedichten voorlezen in het park en vieruurtje eten in een kringetje, onder waakzaam oog van Myrthe die alles uitdeelde zodat niemand te kort kwam. Erinn begint zelf al een beetje een pestkop te worden, daar hebben de nonkels wel iets mee te maken. Ze vindt het leuk om de bal van Myrthe af te pakken, zodat deze laatste op haar korte beentjes al koersend de bossen induikt. Jente liet zich alles zeer welgevallen, wat extra aandacht van grootouders is nooit mis, zolang hij op tijd en stond zijn borstje krijgt, is alles voor hem om het even. Hij geniet ook van het kijken naar Myrthe en Erinn, hoe luider en drukker de meisjes zijn, hoe liever hij het heeft. Dries, Tine en Maaike maakten eigenhandig een prachtige reuze regenboogpython, mit en pit en meme en pepe zorgden voor Jentes spaarpot, Oma vond een superleuk gedichtenboekje, TantEs en Dieter kochten een luxe-zwembadje, Bonne en Bopa verwenden Erinn met een stickerboekje en Maarten en Nele verwenden zichzelf met een fles rode wijn. Iedereen had weer veel te veel mee, en hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling was, we zijn er heel blij mee.

De zelfgeschreven gedichtjes zal ik hier ergens publiceren, de andere moet je maar eens komen lezen in Jentes boekje.

Het gedichtenboekje van Oma heet: 'Super guppie' en werd geschreven door Edward van de Vendel, uitgegeven bij Querido. Echt de moeite waard om te lezen! Een klein genietertje:

plas

kijkes / wieze vieze voeten / stampen in een plas? / kijkes / die van mij van mij / maar kijkes naar me jas / kijkes naar me sokken / en me mouwen en me hoofd / ik ben een beetje modderig / terwijl ik had beloofd //
kijkes naar me vader / want me vader doet de was / jonge zegt hij jonge / ik zeg : pap / 't was de plas / de plas is op me kop gesprongen / ja zo ging het echt /ik ben een beetje klodderig / en je had nog zo gezegd //

1 comment:

Anonymous said...

'k vond het jammer dat we al zo vroeg weg moesten!
hopelijk heb jij er ook iets aan gehad, fen!?