Monday 17 August 2009

Kleutervloek

Af en toe ontsnapt mij eens een vloek... Zelfs ik ben maar een gewone mens! De kinderen vangen zoiets ontzettend gauw op, ze voelen dat op één of andere manier aan...
Jente zei een paar weken geleden "godverdommie" en Erinn tijdens het tekenen "fuck".
Ik probeer ze vermanend 'potverdorie' te leren, maar dan zal ik dat woord toch eerst zelf moeten leren gebruiken!
Als Jente iets niet wil, bvb. zijn eten opeten, dan kan hij heel kwaad zeggen: "Ik wil da ik nie wil!"
Tijdens een wandeling in Houtaing zagen we op de weg in de verte een doodgereden duif liggen, waarop Erinn: "Kijk, een boeketje pluimen!"

Grappig toch, die kindjes.

2 comments:

Do said...

laat ze er maar goed op los vloeken. dat doet altijd erg veel deugd en ge doet er geen vlieg kwaad mee. beter je kwaadheid op die manier uiten dan agressief worden of zo hé... niet?

maarten verhelst said...

aha! 't is daarmee dat myrthe sinds een paar dagen 'fucking bitch', 'nique ta mère' en 'achterlijke mongool' zegt. laat erinn in 't vervolg maar bij ons komen!