Friday 28 August 2009

De Waalse God

Vanmorgen een telefoonles gehad met een toffe madam, en het gesprek kwam plots op God. Geloof je in God? Meestal is het antwoord dan: ik ben katholiek opgevoed, dus ik geloof wel, maar ik weet het eigenlijk niet goed. En geloof je in een leven na de dood? Ik weet het niet, maar ik hoop van wel!
Serieuze conversaties in het Nederlands, mijn arme studente zal er hopelijk geen punthoofd aan overhouden voor de rest van haar werkdag!
Na een halfuurtje les zijn we tot de volgende conclusie gekomen: als je doodgaat mag je zelf kiezen wat er na je dood gebeurt, reïncarnatie, eeuwig in de hemel, of gewoon niets.
Lijkt me een goed idee, benieuwd of God daar ook mee akkoord gaat.

2 comments:

Unknown said...

Birsen zegt: "mijn papa was eens dood en daarna was hij weer gemaakt". Waar grote mensen toch problemen van maken ...

god said...

ok, da's goed voor mij