Thursday 13 August 2009

Donderdag

Donderdag veggiedag, is het niet zo? Bij ons is het meestal gans de week door veggiedag, ik probeer wel eens per week vis te maken (als ze bijten) en als Hannes kookt is het vaker vlees. Varkensvlees van Dries en Tine, de koteletjes vind ik heerlijk, maar de worsten en het gehakt zijn iets te speciaal gekruid naar mijn goesting. Wat de kinderen niet weerhoudt om meerdere malen naar de 'worstjes van Dries en Tine' te vragen, gisteren ook, toen ik eens vegetarische tofu-worstjes serveerde.
Soit, ik verkies vegetarisch te koken en te eten, en ik denk er zelfs over om een veganistische dag in ons programma te zetten ook. Lijkt me niet eenvoudig, maar d'r zullen wel een heleboel receptjes op 't net te vinden zijn. Gisteren in de bio-winkel zag ik zelfs haver-room liggen. Heeft er daar iemand ervaring mee? Kan je daarmee bvb. slagroom mee kloppen? Want dat lukt toch niet met soja-room?
Vandaag dus veggie, uit mijn favoriete kookboek "Het grote vegetarische kookboek", gekregen in 1999 van mijn lieveling. Waar is de tijd...
Om jullie aan te moedigen ook wat meer vegetarisch te eten (want dat is voor meerdere zaken goed!), hierboven de receptjes die ik vandaag uitprobeerde. De kindjes zijn op sportstage tot 16u, dus heb ik wat tijd!

2 comments:

Anonymous said...

Ik ben helemaal vegetarisch en heb me net 'De dikke vegetariër' aangeschaft. Maar jouw receptjes zal ik ook eens proberen denk ik :)

Merel

Unknown said...

http://www.dewarempel.be/dewarempel4.htm

het enige kookboek dat we ( ja ik ook) écht gebruiken !