Monday 10 September 2007

Call (me)

't Is weer een tijdje geleden, maar ondertussen is er een nieuwe, interessante blog bijgekomen, die van Dries en Tine (zie Cie de Knor en de Bie), dus jullie hoeven niet op droog zaad te zitten. Bij Maarten ligt het ook wat stil, maar die jongen is druk bezig met zijn huis en zijn tweede (nog ongeboren) baby. Dus zal ik jullie maar wat vermaken met een verslagje over mijn nieuwe job als zelfstandig leerkracht.
't Is nog niet officieel, ttz. ik moet mij nog inschrijven bij het Sociaal Verzekeringsfonds, maar ik mag binnen twee weken wél al beginnen lesgeven bij de tofste taalacademie van 't land 'Call International' (www.callinter.com). Om daar te kunnen lesgeven moet je geen diploma's hebben (denk ik), maar wel native speaker zijn (liefst Nederlands of Frans, die talen worden blijkbaar ontzettend veel gevraagd) en bereid zijn om een opleiding van twee weken te volgen. De eerste week kregen we 15 uur Zweeds. Na die 15 uur konden we tellen tot 100, de dagen van de week, de maanden, de kleren, de kleuren, enkele voorzetsels, enkele vervoegingen, eten en drinken enzovoort opzeggen. Verder konden we ook een zonnebril kopen, de douane passeren met sterke drank in onze koffer en oude vrienden ontmoeten. Toch chique voor 15 uurtjes. Ze gaan ervan uit dat de moderne volwassen mens geen huiswerk maakt, en dus wordt al het studeren in de klas gedaan, op een interactieve, plezante, grappige en rustgevende manier. We mogen regelmatig onze ogen sluiten, luisteren naar Mozart op de achtergrond en ons het dialoogje voorstellen dat ondertussen door de leraar in perfect Zweeds wordt voorgelezen.
De tweede week kregen we dan de theorie over hun methode te weten. En verder ook veel praktijklessen, waarin we de spelletjes enzo konden oefenen.
Ik vond het alvast zeer interessant en een hele uitdaging om eens op die manier les te geven. Ik ben benieuwd of mijn nieuwe leerlingen dat ook zo tof gaan vinden...

Aan alle lezers die nog werk zoeken of iets anders willen doen, ga eens kijken op hun website of bel me eens voor meer informatie (02/3841280), je weet nooit dat het je droomjob wordt!

No comments: