Sunday 13 December 2009

Enkele feiten

We wonen hier nu een week, de elektriciteit zijn ze vorige week maandag komen aansluiten, het water donderdag pas, de douche is sinds gisteren in gebruik, maar de vloer moeten we nog leggen. Erinn en Jente hun kamer zijn zo goed als af, er zijn geen gordijnen maar die zijn niet nodig voor het licht voorlopig en Maaike maakt voor onze kindjes prachtige deurgordijnen die we hopelijk binnenkort mogen hangen (want nu hoor je elke scheet). De kleren liggen in hun kasten, de bedden zijn terug in elkaar gestoken en er hangt al wat versiering. Lisa slaapt nog bij ons in de kamer en daar had ze het de eerste dagen wat moeilijk mee en wij dus ook (weinig geslapen!) Erinn en Jente slapen hier gelukkig even goed als in Braine. Onze matras ligt nog op de grond, maar dat geeft een heerlijk kampeergevoel en het is gewoon super om hier te gaan slapen zonder lawaai van buren of buiten.
Beneden is het al heel gezellig, met onze dagelijkse rommel overal, maar zeer leefbaar. De vloer voelt warmer aan, de grote ramen geven ontzettend veel licht en als het zonnetje schijnt, lijkt het wel zomer. Hier zijn er ook nog geen deuren, wat wel wat vervelend is als de wasmachine aanstaat. De vaatwas (luxe!!) maakt niet zo veel lawaai, maar we moeten het gebruik wel nog gewoon worden. Weet er iemand of Ecover ofzo ook producten heeft voor de vaatwas?
De uitleg over ons verwarmingstoestel laat ik maar weer aan Hannes over.
Foto's probeer ik ook nog eens op te laden, maar voorlopig werkt onze computer nog niet, dus geduld graag! Ik kan dus ook nog geen mails lezen, laat staan beantwoorden.
De vaste telefoon werkt wel (ook al staat die voorlopig in de berging) en ik heb nu ook een gsm. Ja ja, ons Fenna wordt groot: auto, gsm, vaatwas... Waar gaat dat eindigen?

5 comments:

maai by naait said...

ja ecover heeft ook vanalle producten voor de vaatwas. Wij gebruiken toch alleszins van die blokjes van ecover !

Anonymous said...

hey fenna, ik heb ook nogal moeten wennen aan de afwasmachine en dit is wat ik gevonden heb: je hebt 3 dingen nodig namelijk poeder (blokjes van ecover inderdaad), spoelmiddel (bestaat ook van ecover) en zout. spoelmiddel moet je maar af en toe bijvullen, je ziet dat als er opgedroogde druppels op de glazen achterblijven. zout is nodig voor de levensduur van de machine heb ik me laten wijsmaken, meeste mensen gebruiken goedkoopste keukenzout maar dit bestaat ook in biowinkel-variant wel niet van ecover (demeter geloof ik). probleem: ik vind dat mijn vaat stinkt als ik zout gebruik dus ik doe dit gewoon niet :(
geniet ervan, sofie x

rachel said...

Wel, los van de nieuwe snufjes: geweldig! Plannen maken, bouwen, verhuizen...wennen.

dries en tine said...

wij willen gerust wat vaat opsturen, zodat de gewennig sneller gaat

Anonymous said...

S stak ooit haar Bialetti koffiekan in de vaatwasser en hij kwam er helemaal dof en grauw uit...wat ik mij afvraag: welke rotzooi zit er dan in al die speciale vaatwas"blokjes" om een hele laag aluminium af te vreten? En nu ook al spoelmiddel? Wat is er mis met helder water? En waarom blijft mijn koffiekan intact na een gewone afwas-met-de-hand in mijn gootsteentje? Over de uitgedroogde prei die aan de vaat blijft kleven en de vieze vlekken op de glazen na een mechanische afwasbeurt zullen we het maar niet hebben. Het milieu heeft een brede rug waar de industrie vrolijk op teert, maar die moderne luxe is je van harte gegund hoor Fen!


Mams