Saturday 6 June 2009

Koddige Kleuters

Met kleuters in huis niets dan last, maar grappig is het ook! Vooral als ze nog niet goed kunnen praten en bepaalde woorden op een leuke manier uitspreken. Toen we met Erinn pas terugwaren in België aten we vaak peperkoek, waar zij dan 'peterpoep' van maakte. Jente zit nu in dezelfde uitspreekfase en houdt van 'bokammetjes'. Hij weet ook dat de bijtjes en de 'trommeltjes' honing in de bloemen zoeken en dat de boer op een 'kaktor' rijdt. Hij doet elke dag braaf zijn 'tampoffels' aan en soms knutselt hij met 'klapband'. Sinds ons uitje in Plopsaland houdt hij van de verhaaltjes van 'Kabouter Klop' en natuurlijk vindt hij, net als Erinn, 'pain de pies' overheerlijk!

6 comments:

maarten verhelst said...

Myrthe is er ook van overtuigd dat het kabouter klop is, en lang geleden hoorde ze springkasteeltjes in het gras (sprinkhanen). Confituur is nog altijd tontefuur.

rachel said...

schitterend - al moet ik genieten van de kinderklap van anderen: ik heb een grote bewondering voor kinderen, hoe zij zonder complexen hun eigen wereld levend houden....en mogen experimenteren!

Fenna said...

Juist, de 'toffe tuur' van Erinn indertijd was ik ook nog vergeten.
@Rat: kom je niet eens babysitten, dan kan je het in levende lijve meemaken? Ik ben er zeker van dat Maarten dan ook wel zijn twee engeltjes aan jou zal toevertrouwen. Op hetzelfde moment natuurlijk!

rachel said...

En waarom niet? Ik heb hier nog wat uitdagende speeltjes stliggen die onder het stof beginnen te geraken.....

maarten verhelst said...

Ja, Rachel, ja!!!

rachel said...

OK, IK GA DE UITDAGING AAN. WEL LIEFST BIJ MIJ THUIS, KWESTIE VAN ALLES BIJ DE HAND TE HEBBEN - MICHALE INCLUIS!