Monday 20 August 2007

Back in Braine

Hi folks!
We kregen al wat klachten binnen, onze blog is idd totaal niet up to date, maar niet getreurd, want onze Asseneedse vakantie liep gisteren teneinde en dus staan we vandaag weer paraat om jullie te entertainen!
't Druilt en 't regent hier in Braine, hopelijk bij jullie ook... Vanmorgen toch groentjes moeten gaan kopen voor Jentes papje, en te voet door de Waalse regen getrokken met Erinn aan de hand en Jente in de buggy. Kindjes trekken altijd de aandacht van voorbijgangers, zeker als die van het vrouwelijke en ietwat bejaarde soort zijn. "C'est courageux, ça!" kreeg ik dus te horen en op die manier zit je wat minder in met Erinns natte broek en mijn mooie bemodderde laarsjes.
Soit, het leven in Braine is dus weer begonnen, maar met heel wat veranderingen in zicht: volgende week begint de twee-weekse training op mijn toekomstige taalacademie (later hierover meer, als ik écht ben begonnen), Hannes blijft dan thuis om voor de kids te zorgen en binnenkort gaat Jente 2,5 dagen naar de crèche en Erinn terug naar school. Een andere school dan vorig jaar, iets dichter bij huis, maar nog steeds in het Frans. We hebben haar Frans een beetje proberen bijhouden deze zomer, met Franse lessen bij mij en zwemlessen hier in de buurt, hopelijk is het genoeg om niet helemaal vanaf nul te moeten beginnen. Ze lijkt wel goed het verschil tussen Nederlands en Frans te kennen en te begrijpen en maakt er eigenlijk geen probleem van dat we hier Frans moeten praten en in Assenede bijv. Nederlands. Voor Jente zal het een grote schok zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in, de crèche zag er echt leuk uit, met maar 13 kindjes en de drie verzorgsters waren zeer tof.
Verder hoop ik straks of vanavond nog een fotoverslag te kunnen maken van onze vakantie in Assenede.
Hoe was/is jullie vakantie?

No comments: