Monday 10 January 2011

Bizcocho con yogur

Hieronder het recept van mijn alomgewaardeerde en supergezonde citroencakejes (Spaans recept):

3 glazen zelfrijzende bloem - 2 glazen (witte) suiker - 1 glas yoghurt - 1/2 glas (zonnebloem)olie - 3 eieren - geraspte schil van 1 citroen.

De rest wijst zichzelf uit, nietwaar?
Eieren kloppen met suiker.
Yoghurt, olie en citroenschil toevoegen, goed roeren.
Bloem deel voor deel toevoegen en telkens goed roeren.
In een grote cakevorm doen, of in kleine vormpjes om een soort van madeleinekes te krijgen.
Al naargelang je oven, tussen de 180 en 220 graden, en dus de tijd hieraan aanpassen, tussen de 15 en 25 minuten zou ik zo zeggen. Ze moeten geel zijn en sponsachtig aanvoelen.
Ik ben echt geen held hierin, de ene keer zijn ze veel beter gelukt dan de andere, en ik vergeet dan nadien weer hoe het komt. Soit, veel plezier ermee en laat het je vooral smaken!

2 comments:

Unknown said...

Ha! dat was nu echt een receptje waar ik op zat te wachten!
Het eerstvolgende bezoek zal citroencakejes met yoghurt eten!

sofie said...

eindelijk tijd gevonden/gemaakt om je cakejes te bakken ! goed gelukt, gemakkelijk en snel en vooral heel lekker, super !
veel dank xx