Saturday 31 July 2010

Gezinsuitbreiding

Nu we voltallig zijn met onze drie kindjes, wordt het tijd om op een andere manier aan gezinsuitbreiding te denken.
Eerst waren er de katten: Titus en Vlekkie, twee broertjes gekregen van een vriendelijk meisje uit de buurt. Schattige beestjes, willen door ieder geaaid worden en beginnen al van verre te spinnen. Nu al wat groter, maar in het begin sliepen ze in het kleinste hoekje en doosje. Ze zijn nu ongeveer 5 maandjes oud en onze Vlekkie (de grijs-blauwe) vangt mollen en muizen. Titus (de zwarte dus) mag er nadien mee spelen.
Als tweede kwamen de kippen van Dries en Tine. Ben tot de conclusie gekomen dat ik er nog niet één foto van genomen heb, hoewel ze wel deel uitmaken van ons gezin! Elke ochtend spring ik gezwind uit bed (wie nu durft lachen, krijgt mot!) om hun deurtje open te zetten. We doen het ook elke avond weer toe, we zijn namelijk nogal bang van de 'Vos', ook al lachen de Walen ons uit, want hier loopt elke kip vrij rond.
Als derde kwamen de vliegen... En vliegen dat die doen! En ze worden vrijpostiger met de dag! Er zat zelfs eentje verstopt in mijn brooddoos, niet zo smakelijk toen ik 's middags in het mondaine Waterloo mijn boterhammetje wou verorberen...
Nu wil ik nog een hond of twee en dan zijn we er wel uit denk ik...

Titus en Vlekkie

2 comments:

dries en tine said...

Een duiventil?
lekkere duifjes
of konijntjes

nee! nen ezel. En een kalkoen.

zalig maat al dat beestengeweld

(en geen slakken op de sla en rupsen in de kool?)

dries en tine said...

en kijkt. de laatste foto dat zijn drie doodvermoeide katten. Wat een leven....