Monday 17 December 2007

Rune

Mijn teergeliefde broer zocht een passende zin op z'n blog om zijn pasgeboren zoontje Rune te verwelkomen.
Het is hem blijkbaar niet gelukt, meer dan wat prijzenwinnende literatuur komt er niet uit bij hem.
Ik zal dus maar de rol van oudste tante spelen en Rune verwelkomen op onze blog en natuurlijk op deze mooie wereld, als de mensen niet egoïstisch doen voor even.

Welkom Runeke, schatteke, lief baby'tje met je donkere haartjes en het dons op je oren. Klein prutske met donkerblauwe ogen die nog niet zien maar wel al kijken, die al opmerken dat mama, zus of papa in de buurt zijn, die al welgemikt kunnen piesen in het stralende gezicht van mama. Pluimig lichtgewichtje, met je grote komieke neus en die dikke lippen die je zeker van mij hebt. Myrthe had mijn rode wangen na haar siësta, dus je ziet het, we zijn wel degelijk familie, of je dat nu leuk vindt of niet. Je materieel verwennen zoals je TantEs of je beknuffelen zoals je beschermengel Veerle zal ik niet doen, ieder de rol die bij hem past. Ik zal met je boekjes lezen, je laten afwassen als ik kook, je meesleuren door de koude winterwind om je neefjes of nichtjes op een Waalse school te halen, je vegetarische volkoren spaghetti voorzetten en je grote neus afkuisen als hij drupt, je billen schoonvegen als ze besmeurd zijn met kaka van drie dagen geleden en weet je wat, je zal het nog leuk vinden ook! Want dat deed ik vandaag allemaal met je grote zus Myrthe, die nu zalig slaapt en droomt van haar supertante Fenna! Straks staat haar nog een leuke middag te wachten met haar neefje Jente die meer neut dan speelt tegenwoordig, dus ze zal misschien een beetje doof terug bij jou komen. Erinn zal met haar spelen, of beter gezegd, zal haar commanderen en haar speelgoed afpakken, maar ja, ze moeten het allemaal zelf maar uitzoeken. Jij blijft voorlopig veilig bij mama thuis, daar zit je goed. We wachten hier alvast in ongeduld om jou eens te logeren te hebben.
Welkom Runeke, op deze bizarre maar wondermooie wereld.



Aan Tine en de andere ongeduldigen: sorry, nog geen foto's. 't Is nochtans een echt schoon manneke.

1 comment:

Anonymous said...

't Is dan ook juist zijn papa, hé.